Rozhovor: „Koučink mi pomohl znovu najít smysl v tom, co dělám“

Před pár dny se mnou vyšel rozhovor, zveřejněný na portálu Podnikavá žena, který je především „O ženách, které dělají to, co milují“. Tak vám jej s radostí sdílím, třeba se v něm dozvíte odpověď na otázku, kterou byste mi sami chtěli položit.
Přeji hezké čtení…:)    

Při své práci se setkávám s mnoha ženami napříč republikou. Potkala jsem mnoho těch, které rozhodně mají světu co říci, ale zatím se o nich neví. A to mi přijde škoda.  Rozhodla jsem se proto si vyzkoušet nelehkou disciplínu rozhovoru a tyto ženy vám představit. První z nich je osobní koučka a lektorka Hana Holinka z Českých Budějovic.

Hanka se po studiu managementu na VŠE více než 17 let zabývala marketingem malých firem i korporací. Řídila projekty a vedla týmy, aby nakonec objevila svůj talent a vášeň pro naslouchání, objevování sebe sama i druhých a hledání cest ze zdánlivě bezvýchodných situací. Osamostatnila se, postavila na vlastní nohy a dnes pomáhá lidem a podnikatelkám v jejich rozvoji.

Hanko, cítíte se být více koučkou nebo marketérkou? 
Jsem obojím stejně, tak jak je potřeba a ráda to naopak propojuji, zejména u podnikatelů. Těch společných rovin v obou oblastech je hodně a obojí mne naplňuje.

Jak Vás napadlo spojit marketing a koučink? 
Rozhodně to nebyla přímá cesta. Teprve postupně záměr dostával větší kontury.
Vyplynulo to jednak z hlubokého zájmu objevovat sebe, druhé, naslouchat jim a podporovat je. Hodně lidí se na mne obracelo s nějakými životními situacemi, kdy si nevěděli rady. Profesně, třeba když jsem měla na starost firemní noviny, mne ze všeho nejvíc bavily rozhovory, naslouchat osobním příběhům. A z celého marketingu pak budování vztahů, tedy PR. A pak jsem se po mnoha letech kariéry dostala do bodu, kdy jsem moc neviděla smysl v tom, co dělám.
A koučink mi jej pomohl znovu objevit. V podpoře podnikatelů, kterým pomáhám rozvíjet jejich firemní značku, marketingovou komunikaci a podnikatelské sebevědomí.

Lze Váš koučink použít i na jiné oblasti podnikání než marketing? 
Koučink je metoda pro řešení jakéhokoli osobního nebo pracovního problému, který chcete vyřešit, a to nezávisle na oboru. Je použitelný pro jakékoli situace, kdy chcete najít řešení,cíl, smysl, nadhled​. ​ A také rovnováhu v životě. Koučink umožňuje lepší pochopení sebe a vědomé tvoření života, včetně našich vztahů.

Co je podle Vás osobní značka? A jak se liší od firemní značky? 
Osobní značkou jsme my sami, to, kým jsme uvnitř, a jak se projevujeme vůči okolí. Hodně jsme ovlivněni výchovou a okolím, takže dost často ani nevíme, kdo skutečně jsme a v čem jsme jedineční. Učíme se autenticitě a komunikaci. A pokud jsem podnikatelem a podnikám na své jméno, osobní i firemní značka se velmi prolíná. Obchodní značka identifikuje daný produkt nebo službu a zákazníkovi pomáhá v orientaci na trhu.

Umí si české podnikatelky budovat své značky? 
Myslím si, že máme mnoho úspěšných podnikatelek a jejich procento se zvyšuje. Fungují různé vzdělávací a start up-ové programy, organizace a neformální on-line skupiny, které napomáhají rozvoji podnikání. V neposlední řadě sdílení vlastních zkušeností, mentoring k budování úspěšné firemní značky také významně přispívá.

S čím by při budování své značky měl podnikatel začít? 
Měl by dobře promyslet záměr – co, jak a pro koho. Nevzdat se svých snů a vizí, zároveň ale zůstat nohama na zemi. Podnikatel musí řešit spoustu věcí, od strategie po detaily a neustále se učí, pomalu se stává expertem na všechno.
Rozhodně tedy není slabostí, říct si o pomoc a podporu. Je to naopak úleva, radost a konkurenční výhoda.

Práce kouče je náročná, každý den se setkáváte s mnoha lidmi a pomáháte jim najít řešení jejich problémů. Umíte vypnout a oddělit problémy Vašich klientů nebo nad jejich problémy přemýšlíte, i když zrovna nemáte “pracovní dobu”?
Ano, někdy to může být obtížnější. Ale k osobní hygieně mi pomáhá příroda, optimismus,důvěra a nastavení hranic.

Co máte ráda? Co Vás potěší? 
Toho je! Miluju přírodu, procházky, cestování, rozhovory, dobrou knihu, společnost přátel a lidí, kteří jsou se mnou na stejné vlně. Kreativitu a umění. Asi tím, že jsem ve znamení ryb, vyhledávám vodu. Dokonce mi tolik nevadí, ani když prší :)

Bojíte se něčeho? 
Lidské hlouposti. A určitě mi není lhostejný vývoj téhle planety.

A co byste vzkázala podnikatelkám? 
Věřte si, nejste na to sami!

Děkuji Markétě Karman za milé povídání, snad Vám bude inspirací:)
Odkaz na celé znění rozhovoru, zveřejněném na portálu Podnikavá žena:
https://bit.ly/2Yo0jYY

Komentáře